söndag 4 januari 2015

Nya kort

Julledigheten gav några tillfällen till scrappande, inte lika mycket som jag önskat, men underbart när jag väl satte mig i nya hörnan och skapade...
 
Det blev först två kort med inspiration från The frugal crafter igen, favorit just nu är att titta på Youtube med scrap samtidigt som jag scrappar...såg ett så coolt klipp för ett tag sen där hon målade med barnkritor på ett stämplat motiv på en värmeplatta för muggar, och sen vattenfärg på så kritornas vax stannade kvar trots vattnet om ni fattar...men den värmeplattan jag hittade blev inte alls så varm (Teknikmagasinet) så kritorna smälte, så testade på kaffebryggarens platta, men den blev supervarm fort, så på en kort stund och sen tyckte jag av, då blev det ok...men jobbig arbetsyta, och det kladdiga resultatet hamnade i papperskorgen, så jag tog till mina trygga Promarkers istället, och det blev precis sådär ljuvligt och "perfekt" som jag gillar ;-) sen lite glitter på...
 
 
 

Inga kommentarer: