torsdag 8 januari 2015

Österlen och Tosselilla

då var det dags för lite sommarbilder på layouterna...
passade på att göra 2 från skåneresan på en gång...
blev så inspirerad av några LOs på nätet med regnbågsfärger bakom, målade med akrylfärg...så jag gjorde 2 varianter, den första med en mall, men tyvärr så syns inte skiftningen mellan gul-orange-röd, men det var tanken :-)
letade efter stjärnor att ha på och blev så där löjligt lycklig som bara en scrappare kan bli när jag hittade mina korkstjärnor som legat i lådan ett tag...passade så bra med strandtemat!

Den andra är liftad för jag ville så gärna använda mina luftballongstämplar, så målade jag fält med akrylfärg och softade ihop de lite och stämplade med vit gesso...köpte så underbara rubons från dear lizzy för ett tag sen, inte alls så shabby som jag annars gillar, men här passade det med lite mer lekfull stil!

idag fick jag dessutom mitt presentkort från Pagoni så jag gick in direkt och beställde lite fina pärlor, tråd och fina metalldekos...så ska det pärlas lite fina smycken framöver :-)


Inga kommentarer: