söndag 5 augusti 2018

Äntligen!


Augusti...har inte scrappat en enda stund på hela sommaren hittills...vädret har liksom lockat till annat kul...men nu kände jag lite höstfeelings och blev sugen att slå mig ner...först fick jag ta och städa undan lite saker som låg i vägen, rensa bland foton och sortera lite nyinköp...
Hade framkallat foton redan i maj så där var jag redo...
 
Så det blev först en LO från när vi åkte Hogwarts express i Uppsala förra sommaren...och där hade jag många dekos och papper som passade!
ville använda de runda knapparna med fransktext men var först tvungen att söka vad orden betydde för min franska är minst sagt begränsad..."voir" betyder utsikt och "toujours" alltid...så det funkade ju här...sen blev jag så där fånigt nöjd när jag kom på att i kitet med glasögondies som jag beställde från Kina i våras innehöll ett par runda :-)
...sen fick jag klippa i en pyjamaskartong med text med Harry potter tema som vi köpte på Primark när vi var i London i höstas...sen skrev jag slutligen ut en bild med perrong "9 3/4" på från nätet som saknades i tågtemat...alltid SÅ kul att använda saker på alster som man glömt bort eller inte använt på ett tag och just lite vintage/steampunk stil emellanåt!
 
 


 
 
 
Nästa LO blev från i år, i mars när vi började vårfixa på torpet...
här var det passande med lite mer våriga toner, även om jag först började gräva efter papper och dekos i min vinter/jul/högtids låda...
hade hittat en LO på pinterest med hexagoner som inspirerade mig och jag köpte ju ett sånt dies kit för något år sen bl a just till alster med olika mönstrade papper blandat, tycker det är så snyggt!
Sen fick jag använda fler dies i form av ord "march" & "family"...
alfabetet i gröna toner har jag nog haft i över 10 år och nu börjar ju de vanligaste bokstäverna saknas, så då får man välja titel efter vilka som finns kvar :-) slutligen några fina enameldots...
 
 
 
 
 





Inga kommentarer: