torsdag 31 oktober 2013

Kortmaraton

Ja igår och i förrgår blev det massa kort gjorda...rätt enkla, men funkar till några kalas där tid att göra mer avancerade inte finns :-)
Använde den nya grattisstämpeln på typ alla, kändes lite som löpande band...sen hittade jag en trämonterad grattisstämpel som jag glömt...hhmm jag som tycker jag har sån ordning...men alla clearstamps och EZ monterade har jag i gamla CD fodral på en hylla, medans de få i trä ligger i verktygslådan på golvet med stämpeldynor och akrylklossar...sen när jag satt där och letade lila diecuts hittade jag flera dies som "hör" till serier där jag scrappat pappret med andra dekos (jag gillar ju att shoppa matchande dekos om det finns det till de mönstrade papper jag köper), men jag tycker den där sorteringen är så svår...ska det vara sorterat färgvis, serievis eller materialvis???

Jag har alla oanvända papper i en egen mapp, lite färgsorterat, sen har jag stora spillbitar i varsina plastfickor ihop med diecuts och stickers om det finns...sen är resten av dekosen sorterade materialvis i plastlådor, men mindre spillpapper har jag blandat i en stor låda, och om jag då har kvar dekos som hör till de så är de för längesedan bortglömda tyvärr...men samtidigt tycker jag om det där att sitta och leta ibland, men ofta har jag inte tid och ork att hitta kompletta serier i lådorna...men igår tänkte jag hur mycket lättare det skulle va att ha allt färgsorterat...just nu är det bara cardstock, blommor och tejp som är det...men jag har inte plats för sådana där piffiga bordssnurror för hängande stickersark etc, men det underlättar om man ser allt, därför har jag genomskinliga lådor från Ikea mest...

 



Inga kommentarer: