lördag 5 november 2011

Julmotiv

Idag var jag ju på scrapmässa i Uppsala, det blev en snabbvisit med Malva i hälarna innan vi skulle handla mat...och förutom distress Crackle paint, som jag beställt från en av utställarna (ljusrosa och vintage photo), blev det ju inte helt otippat lite annat, med betoning på lite för att vara mig, men det är ju snart jul :-/
Orkar inte samla allt för ett blogg candy foto, men det blev 2 nya papper från Lost & found 2, brads från Lost & found 1 i ljusblå toner (rea), ljusrosa thickers, några chipboard hjärtan samt två ark med underbara vintage motiv...oj oj oj, för några år sedan trodde jag verkligen inte att jag skulle bli en vintage scrappare, men nu så såg jag så fina tänsticksaskar i en butik att inspirationen hoppade fram ur min vintagegarderob...det bor kanske en sån i oss alla ;-)
Här är resultatet...kommande klappar/gå bort presenter...kanske jag kommer göra en som får ligga i mitt eget hem också en dag :-)
Fick dessutom pröva en ny metod för mig, då jag insåg att jag inte hade några röda "vanliga" blommor, först mistade jag de rosa, men det blev fel nyans, så jag fick måla de med akrylfärg (!), och det blev tip top, saknade även ljusblå blommor i rätt nyans, så de dabbade jag med min enda dabber som är ljus turkos/blå...möjligheterna är oändliga för en scrappare :-)
Sen är det ju toppen att alla min 500 brads går åt till dessa små alster ;-)

Inga kommentarer: