onsdag 29 januari 2014

biltvätt & diska på Sund

Ännu mer sommar...underbart att få längta tillbaka och även framåt!
Försökte att fortsätta med det mer färgglada och rena, inte så shabby som jag brukar...svårt när många dekos är lite åt det slitna vintage hållet...men letar man lite så :-)
Har börjat spara skisser/inspirationsLOs på min padda så d är mer tillgängliga när jag scrappar...och det känns bra istället för som de gamla som sitter i en plastpärm, där jag ritat av såna jag gillar eller rena skisser från olika bloggar...nu slipper jag i alla fall dubbelarbete samt att man ser färgerna, om det var de som jag föll för...
På den första här så försökte jag få till såna där fina färgskiftningar med mist som jag sett olika Youtube klipp om, men det är svårt...sen dolde jag det mest med fotona på denna även om det blev ok snyggt...tyckte det passade med rinnig färg till biltvätt :-) sen låter det ju helt knäppt, men pappret är från min spilllåda, men mindes att det var ett MME, så istället för att rota igenom alla diecuts och andra dekos, så går jag in på deras hemsida och kollar på olika kollektioner för att se vilka dekos som matchar, och ser jag de där brukar jag komma ihåg om jag köpte de till eller ej...just till detta blommiga papper (Dreamy2) hade jag tyvärr inga dekos kvar, hittade istället några stora brads som behövde komma till användning, använder så lite brads nuförtiden...
 
 
 
 
 
Den andra blev också färgstark...och där utgick jag från det harlequinmönstrade pappret och hittade saker som passade, det blev riktigt läckert med den turkosa färgen på det rosa pappret!
 
Men är det bara jag som är värdelös på att använda gamla dekos? Den stora stickers med blommor är från en ny favorit, Dear Lizzy, samt hjärtat...och jag blir mycket mer sugen på att använda de istället för att ens leta bland alla äldre dekos...och igår tittade jag lite på nya saker på mina favvobutiker, men insåg att jag har för mycket nu...kanske vissa tycker att man inte kan ha, men jag måste börja använda upp det som finns först :-) det finns ju så mycket nya roliga färger och underbara papper och matchande dekos...men det blir ju lätt som med den första LOn att då har man kvar dekos när pappret är slut eller tvärtom, och då glöms det sålätt bort i lådorna...
men jag fick till en riktigt bra förvaring för washitejp...köpte en besticklåda i plast där rullarna ligger perfekt, sen har jag den i lådan under bordsytan, så jag ser alla färgerna när jag drar ut, och så är de lättare att ta fram istället för på mina trähållare...ingen lösning jag hittade när jag googlade på tejpförvaring...ska kanske fota och lägga ut till andra...
 
 
 
 

Inga kommentarer: