måndag 4 maj 2020

Minialbum Idre 2020

Har hållit på med ett minialbum från skidresan i januari...

Ville göra några för mig avancerade vikningar, så det har tagit några veckor, då jag haft en "liten" examensuppsats att skriva tillsammans med en studiekompis också...så har bara haft helgerna, men det har väl de flesta? Eftersom det tar lite tid att göra varje sida, har jag svårt att stressa en kvart här och där...så har velat sitta i några timmar varje gång för att vara nöjd med resultat och samtidigt få en liten stunds mindfulness :-)

Roligt att göra ett minialbum med vintertema...så drog på fullt ös med istapps die, snö som fluffar sig av värmepistol, vit enamel embossingpulver, pärlor och glitter...
Köpte några dies med vintersport gubbar förra året som jag nu fick använda...eftersom denna snö i Idre var typ den enda vi fick denna vinter...testade även ett nytt lås som jag köpte för länge sen som var lite annorlunda...sen blev det mycket ljusblå, vit, svart och turkos färgskala...


såhär såg albumet ut innan jag gjort sidorna klara...



här syns ryggbindningen/dragspelsvikning...




på insidan av albumet gjorde jag fickor på var sin sida, där två tags med färdig text ligger med band att dra ut...

Inne i kuvertet till vänster ligger två foton på Dino...

Här vek jag det svarta pappret så det går att vika uppåt, med en trekantsficka i för ett foto



Här vek jag pappret som ett uppochnervänt "L" att först öppna åt höger, sen nedåt...så totalt 6 foton...


Här vek jag det bruna pappret som en ficka, där ett journaling kort går att dra ut åt höger




Så roligt att göra minialbum!! Men hyllan börjar bli helt full nu :-)

Inga kommentarer: