fredag 21 juli 2017

julen -16

Gjorde en dubbel LO en kväll i veckan...de enda korten jag hade i fotohögen som låg på tur att scrappas var från jul & nyår...lite skevt att göra de såhär mitt i sommaren, men också lite skön känsla med kontraster...alla sommarfoton brukar jag ju vara ikapp med under vintern så :-)
bestämde mig för att slå ihop alla foton från "jul" och göra en dubbel...har för mig att jag gjorde så även förra året, men hittar inte den just nu...
det var först julbord med släkten i Trosa, julafton hos syster sen nyår hos svägerskan m.fl.
Använde 2 metallramar som var rosa och ljusblå men jag målade dem silver, sen några julpapper och matchande stickers från 2 olika serier...behöver nog uppdatera min mapp med julpapper och dekos till kommande jul...börjar sina i variation...därför "slösade" jag på det jag hade...vilket inte märks så mycket ser jag nu i efterhand, ganska ren LO :-)
det rymdes även några enameldots...men hade inga i silver, så testade att ha på liquid pearl på några grå som jag hade...det blev jämnare och snyggare än bara med LP i alla fall med den i silver jag har för den är så lös...blev även lite silver glitter på ramarna, använder det allt för sällan!



Inga kommentarer: