söndag 8 januari 2017

Uppgraderad hörna igen...

Efter min förra make-over av hörnan, kom jag på att det kunde vara en bra ide att lägga på en längre skiva på skrivbordet så arbetsytan blev större i min minihörna...och i helgen, som var kall och vintrig och ingen var sugen på att vara ute nån längre stund, passade jag på att köpa en limträskiva som var lätt att såga till i hörnet till vänster så den blev helt platsbyggd...

Sen blev det även ny förvaring av presentpapper, som jag varit sugen på att göra om ett tag efter "knarkande" av Pinterest :-)
Valde mellan Ikeas Variera påsförvaring eller avfallshink, men det blev den senare som även rymmer presentpåsar i den andra som jag har en del av...alla rullar med presentsnören fick dock bo kvar i en låda för det skulle bli lite trassligt och trångt...tidigare hade jag en smart påse från Clas Olsson men den blev för trång och dragkedjan gick sönder så det här blev mycket bättre!

Det vita skoskåpet jag hade till vänster om skrivbordet fick flytta till väggen precis bakom, så hurtsen fick bra plats med förvaringen av alla mina alfabetstickers och rullvagnen fick bo under bordet!
Får se om jag målar skivan längre fram...tänkte först köpa en vit från Ikea men insåg att det är lättare att såga i furu...
Så nu är det bara att börja pyssla, blir ju alltid lite extra sugen efter att ha städat och gjort fint!



 
 
 
 

Inga kommentarer: