tisdag 9 juni 2015

Minialbum kryssning

Blev väldigt inspirerad att göra minialbum när jag var på mässan och fick massa tips och trix av andra. Köpte även lite fina metalldekos bl. a handtaget på detta album som passade så fint!
Så istället för att göra dubbel LO när man har många foton fick jag tipset att göra minialbum, så då blev det ett från vår sportlovskryssning...
Använde nästan uteslutande papper från MME Follow your heart som jag har ett miniblock med.
Började med att lägga kartong som bas och olika papper på ut- och insida, sen blev det ett dragspel av vit CS som jag sedan dekorerade med foton m.m.
Mitt i projektet kom jag på att jag behövde minimagneter som lås, så hittade platta till bra pris på Kristinas men fick fråga de efter via mail hur de skulle monteras för de var superstarka att limmet lossnade, och då fick jag veta att de måste fästas under pappret, därav lite pappersremsor på insidorna :-) handtaget fäste jag med lim och brads som jag sedan duttade med svart och guld = antik mässing :-)

Blev väldigt nöjd och det var hur roligt som helst, även om det tog sin tid...kommer göra fler sådana när jag ska scrappa från något speciellt tillfälle med många foton...






Inga kommentarer: