måndag 2 april 2012

påskägg & en lila LO

Ja här scrappas det för fullt...har hittat tillbaka både när det gäller tid och inspiration!
Får passa på medans det inte är trädgårdsväder än...burr...
I går blev den ett påskägg i vintagestil som jag kände för att pröva att göra...och medan det torkade gjorde jag en layout parallellt :-)
Använde mitt decopage lim, men det blev lite knöggligt...hade inget tunnt papper...detta är ett litet ägg ca 12 cm långt, men resultatet blev bra!

LO blev riktigt lila...tyckte det passade för just denna vintersäsong har barnens kläder dominerats av just den färgen. Hittade ett fint utstansat papper i en lila nyans, sen hade jag så fina gamla vita vinter rubons som fick samsas med tillika swirl diecuts...sen invigde jag mina (lila de också) pistiller, men de var riktigt pilliga att ha att göra med, måste öva på flera :-) ja mister och masker fick också vara med på ett hörn :-)




Inga kommentarer: