måndag 21 mars 2011

Glittrigt

Är inne i en glittrig period just nu...mycket tack vare MME Lost & found serie...men också för att jag har blivit med Stickles glitterlim i tre nya färger, rosa, cinnamon och frost...och vad passar det bättre än på en vintrig LO som den första här...men jag känner att jag har svårt för att gå tillbaka till att INTE scrappa med "kit" utan hitta matchande papper och dekos från olika märken...men sakerna måste ju gå åt :-) och jag köpte inte några blå/turkosa diecuts eller alfabet från Lost & found serien utan bara papper...men men lite utmaning ska det ju vara också! Och de gamla chipboard vantarna från mitt första scrapinköp 2007 fick vara med, ommålade...

Nr 2 blev lite glittrig den med, ett bidrag till veckansskiss v 11...roligt att få glittra sina alfabet!
Men nu har jag även skaffat mig en Crackle accent, så det ska jag testa på nästa LO :-)

Idag noterade jag även då jag besökte Uppsalas scrapbook butik, samt en trevlig pappers butik hur modet går i denna hobby...på det ena stället var alla knappar och photoancors på rea, och det är mycket notpapper och glitter nu...fast det räcker ju med och titta tillbaka i sina egna album för att se hur utvecklingen har gått...rubons verkar vara ur modet också, det är trist tycker jag för det är så snyggt...och jag har väldigt många i min låda, så det ska jag fortsätta med iallafall!
Hittade dessutom 2 st akrylfärger, en turkos Dabber och en cerise Kaiser tub som de har använt i butiken och därför sålde ut för 5 resp. 10 kr...dagens fynd med andra ord!





Inga kommentarer: