onsdag 4 februari 2009

mera utmaningar

Jag tror att jag omedvetet håller på att utmana mig själv att göra annorlunda LO´s...eller iallafall använda material som legat jättelänge i brist på idéer eller på dekos som är lite svårscrappade (enligt mig) ;-) samt inte göra så många i rosa ;-)

Här kommer 3 st som är ganska snabbscrappade i går och idag (M sov länge på em. hann både se ett avsnitt Simon&Tomas på webben, samt göra 2 LO!!!




Hittade lite inspiration med punchinella som jag annars tycker är svårmatchat...och vad skulle jag göra utan mitt Glossy accents? pappret är HALLONRÖTT och resten är cerise(rosa) *viskar* :-D

Äntligen fick jag en idé med pusselchipboard, pilligt till tusen, men roligt...samt lila thickers som också fått vänta på sin tur. Vet inte riktigt hur det är tänkt att man ska använda den lila blomman i tjockplast/overlay, men så här gjorde jag. Ursäkta om fotot är delvis oskarpt, men 50mm objektivet satt på och jag orkade inte byta! Sen gick det inte att fota uppifrån, för då ser man inte att det står "mitt i pussel tider", vilket är svårläst nu med ser jag :-D (ja ja, kul att de "pyttesmå" metrobokstäverna i bling kan användas!)

Och så fick de fina djungeltröjorna vara med, som jag länge tänk göra! Bra att overlayen med rutorna fick vara med på ett hörn, när jag tills slut såg en skiss med likadan fastsatt med klammrar!

Sen måste jag bara få utrycka min besvikelse när jag i måndags tog en tur till Uppsala, och skulle titta in i The scrapbook store (som visst var stängd på måndagar) samt en nyöppnad hobbybutik (finns alldeles för få såna i den staden). För den sistnämna var ingenting för en scrapfantast som moi, hua nej den var som ett hopkok av Panduros tråkigaste utbud och en 10kr affär! Tråkigt, för den låg väldigt nära jobbet ;-) Så det var nog inte meningen jag skulle handla något mer tror jag! Väntar fortfarande på besked från Stellas, och det mesta jag beställde är nog slut så som den rean var populär...men jag ser fram emot havet av scraputbud i N.Y *dreglar*

Inga kommentarer: